iVolta
menu-bars

MENU

Waluta:

Monitoring sklepu

CCTV 12.10.2015
monitoring-sklepu
Ogólna dostępność systemów monitoringu i wzrost ilości kradzieży można uznać za główne przyczyny zwiększonej liczby sklepów, w których takie systemy są wykorzystywane. To dzięki kamerom jesteśmy w stanie dostrzec nieuczciwego kupującego czy sprzedawcę, a wszelkie próby oszustwa zweryfikować odtworzeniem zapisanego nagrania.
  1. Kamery
W sklepach szczególną rolę odgrywa montaż kamer w odpowiednich miejscach. W standardowym małym sklepie jedną kamerę wewnętrzną umieszcza się w pomieszczeniu magazynowym z widokiem na drzwi, a pozostałe w pomieszczeniu sklepowym gdzie samo ich rozmieszczenie jest uzależnione od lokalizacji kasy i ilości alejek. Idealne rozwiązanie stanowi wybór kamer z obiektywem posiadającym szeroki kąt widzenia (tzw. obiektyw szerokokątny). Zalecamy także takie zaprojektowanie systemu monitoringu, by nie było żadnych martwych stref czyli takich miejsc gdzie zasięg kamer nie dociera. Do miejsc, gdzie występują duże różnice w oświetleniu przydatna jest funkcja WDR. Jeśli planowana jest obserwacja witryny sklepowej oświetlanej przez światło słoneczne to kamera ją monitorująca powinna posiadać funkcję WDR. Dzięki temu unikniemy prześwietlenia obrazu i identyfikacji osób wchodzących do sklepu. Kamery zewnętrzne zazwyczaj umieszcza się z polem widzenia na witrynę sklepu i główne drzwi wejściowe. Promiennik IR podświetla plan obserwacyjny i umożliwia sprawną pracę kamer także w nocy, a obudowa wandaloodporna chroni kamery przed uderzeniami ewentualnego złodzieja lub wandala. Dość popularne jest wykorzystywanie atrap kamer w małych osiedlowych sklepach. Zwracamy jednak uwagę, że coraz częściej nie tylko zawodowi złodzieje, ale i amatorzy umieją rozpoznawać atrapy od tych prawdziwych kamer. Co prawda, w lepszych odpowiednikach miga czerwona dioda w momencie wykrycia ruchu co powoduje, że trudniej jest ją odróżnić od tych właściwych. Nie zmienia to jednak faktu, że jest to złudne poczucie bezpieczeństwa i z pewnością atrapy kamer nie powinny stanowić zastępstwa monitoringu, a jedynie jego dopełnienie.
  1.     Rejestrator
Rejestrator cyfrowy pełni kluczową rolę w monitoringu, bo pozwala na podgląd i zarządzanie systemem przez Internet zatem 24h/dobę z dowolnego miejsca na świecie przy użyciu jedynie przeglądarki internetowej. Możesz zatem monitorować swój sklep korzystając z komputera, laptopa czy smartfona w dowolnym dla Ciebie momencie. Jest to znaczne ułatwienie w nadzorze niemal każdego obiektu ze względu na zwiększony komfort pracy, natychmiastowy dostęp do obrazu z kamer czy zmniejszone koszty związane z ewentualnymi dojazdami w przypadku alarmu. Z naszej oferty proponujemy rejestratory Hikvision:
  1.  Dysk twardy
O istotności odpowiedniego zapisu nagrania z kamer można mówić wiele, ale ważne jest by system monitoringu zawierał dysk twardy przystosowany do pracy ciągłej w trybie 24/7. Tylko wtedy możemy być pewni, że w przypadku sytuacji alarmowej monitoring nas nie zawiedzie i nagra odpowiedni materiał. Oprócz zapisu ciągłego możliwy jest także zapis alarmowy powiązany z detekcją ruchu lub ustawienie indywidualnego harmonogramu. Zwracamy uwagę, że nie tylko wybrany wariant zapisu uzależnia wybór odpowiedniego dysku twardego, ale również rozdzielczość i prędkość zapisywanego obrazu oraz ilość kamer w systemie. W tym zakresie polecamy dyski twarde wielkości od 1TB do 4TB znanej i cenionej firmy Western Digital (WD). Jeśli potrzebujesz systemu monitoringu to zapraszamy do naszej strony poświęconej zestawom monitoringu, gdzie znajdują się także zestawy dedykowane dla monitoring sklepu.
Udostępnij:

Zobacz także