iVolta

MENU

Waluta:
Zamknij

Baza wiedzy - F.A.Q.

W sekcji FAQ (Frequently Asked Questions) odpowiadamy na najpopularniejsze pytania, z którymi na co dzień spotyka się nasz dział wsparcia technicznego. Jeżeli nie znalazłeś tutaj rozwiązania swojego problemu, napisz do nas. Baza danych jest uaktualniana na bieżąco - zachęcamy do zgłaszania uwag i zadawania pytań. Część z nich zostanie opublikowana wraz z odpowiedziami, aby mogła posłużyć innym użytkownikom.

F.A.QTelewizja DozorowaOgólneRejestrator nie widzi dys...

Rejestrator nie widzi dysku, co mogę zrobić, żeby nie jechać do serwisu?

Można wykonać kilka podstawowych testów po których Użytkownik jest w stanie samodzielnie wykryć uszkodzenie rejestratora lub dysku twardego.

 

1. Po rozkręceniu obudowy należy sprawdzić czy dysk po włączeniu zasilania zaczyna pracować. Po dotknięciu powinny być wyczuwalne delikatne drgania oraz cichy dźwięk obracających się talerzy.

Brak tych objawów może sugerować uszkodzenie kontrolera w rejestratorze lub kabla. Warto podmienić ww. kabel. Oczywiście przed wymiana należy wyłączyć zasilanie rejestratora.
Jeżeli dysk będzie wyraźnie głośny lub bardzo gorący może to sugerować uszkodzenie dysku i należy wymienić go na nowy, zgodny ze specyfikacją.

 

2. Jeżeli brak ww. objawów, należy wejść w odpowiednie funkcje rejestratora i postarać się wykryć dysk lub go sformatować.
3. Jeżeli brak ww. objawów oraz dysk nie daje się wykryć lub sformatować to zalecana jest wymiana dysku na nowy (zgodny ze specyfikacją)

 

4. Jeżeli nowy dysk nie jest nadal widoczny, istnieje duże prawdopodbieństwo uszkodzenia kontrolera dyskowego w rejestratorze i zalecane jest odesłanie urządzenia do Serwisu. Polecamy wysyłkę z dyskiem co usprawni proces diagnozy przez Serwisanta.

Powrót do listy kategorii